regnflickan

Regnet rinner ner för fönsterrutan. Idag är allt som det ska. Trots det flyr jag i ett försök att hitta något annat. På darriga ben utan styrka från alkohol eller själsäkerhet. Pådrivan av en längtan och en självkänsla som tvingar mig att flytta fötterna framåt. Ett steg i taget. Verkligheten är en fiktion. Bränner bilden av nuet, men. Vad finns då kvar? Tomhet. Trasiga fragment av vad som kunde varit vi. Ett fotografi. Delat i tu och går aldrig att laga. Drömmarna. Sökandet. Vem är jag? En flick på darriga ben. En blåögd blick som blivit grumlig av för mycket verklighet. Verklighet genom två gröna ögon. Verklighet genom ett luftrum som någon skulle kalla integritet, andra själ, som jag skulle kalla ensamhet. Det regnar ute. Och det regnar inne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0